شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
حجت‌الاسلام‌ سید امیر محمدی پور امام جمعه موقت کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه موقت کرمانشاه، گفت: مهمترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر، اینکه مردم مراقب عملکرد مسئولین باشند، تا آنهایی که از بین همین مردم به قدرت می رسند، یک وقت از مسیر منحرف نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ سید امیر محمدی پور در خطبۀ اول نماز جمعه این هفته، با اشاره به اینکه سرور و سالار شهیدان، یکی از مهمترین حکمت های قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر مطرح کردند، اظهار داشت: رهبری حکیم و فرزانه فرمودند؛ یکی از کاملترین و بالاترین مصادیق نهی از منکر ، سرنگون کردن حکومت پادشاهی و تأسیس حکومت اسلامی بود که مردم ایران آن را انجام داد.

وی در ادامه بیان سخنان مقام معظم رهبری که از مصادیق دو فریضه و آنچه وجود مبارک امام حسین(ع)، به قیام وادار می کند، یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: ایشان می فرمایند، در جامعه اسلامی تک تک مردم باید مراقب عملکرد مسئولین باشند که اگر مسیر را اشتباه رفتند، به آنها تذکر بدهند.

لزوم پرهیز از کارشناسان غیر مسلمان

امام جمعه کرمانشاه به یکی از خصوصیان و منکرات روشن یزید در نحوه انتخاب و چینش اطرافیان نزدیک خود اشاره داشت و گفت: یکی از روشهای عملی یزید در انتخاب مشاورین بی توجه به دیانت است چون برخی از آنان مسلمان نبودند.

وی تصریح کرد: حالا ما بیاییم در حکومت اسلامی که تشکیل دادیم از مشاورین غیر مسلمان استفاده کنند یا به ما وعده بهره از نظریات کارشناس غیر مسلمان و به اصطلاح آزاد اندیش بدهند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه شیعه بعد از هزاران سال از تجربه های تلخ و شکست های پی در پی، امروز موفق شده به برکت قیام حضرت امام(ره) در بهمن 57 ، چنین حکومت با اقتداری را تشکیل دهد، گفت: تمام مستضعفین دنیا چشم امیدشان به انقلاب اسلامی است، با شعارهای روشنفکرانه ، آن را خراب کرده و به افراد مومن ، انگ طالبان بزنیم، تا آنها را از تقییدات شان باز داریم.

حجت الاسلام محمدی پور گفت: مهمترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر، اینکه مردم مراقب عملکرد مسئولین باشند، تا آنهایی که از بین همین مردم به قدرت می رسند، یک وقت از مسیر منحرف نشوند.

بیان برخی از خدمات « شهید جمهور»

خطیب جمعه کرمانشاه در خطبه‌ دوم ، به تشریح خصوصیات فردی رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی پرداخت و گفت : وی فردی کارآزموده در مدیریت‌های کلان بود.

حجت الاسلام محمدی پور در ادامه به کارنامه درخشان و پر برکت « شهید جمهور ، پرداخت و گفت: تقویت رابطه با کشورهای همسایه ،افزایش فروش نفت، افتتاح ۶ نیروگاه حرارتی، توسعه صنعت فضایی و پرتاب ۱۱ ماهواره موفق، عبور از رکود و بازگشت به رشد اقتصادی را از دستاوردهای دولت سیزدهم، عنوان کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه از مسئولان خواست، کارهای نیمه تمام دولت رئیس جمهور شهید را به اتمام برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha